TTW
TTW

Kako bijeli lotos potiče turizam Koh Samuija i izazovi koji su pred nama

Četvrtak, ožujak 13, 2025

Treća sezona Bijelog lotosa bacila je Koh Samui u središte međunarodne pozornosti, a ovo odmaralište na tajlandskom otoku sada je spremno za val turizma. Popularna TV serija, koja se emitirala u veljači, odabrala je Four Seasons Resort Koh Samui kao glavno mjesto snimanja, skrećući pozornost na otok kao luksuznu destinaciju.

Prethodne dvije sezone Bijelog lotosa već su utjecale na turizam na drugim mjestima. Maui, Havaji, i Taormina, Sicilija, zabilježili su značajan porast rezervacija u objektima Four Seasons, pri čemu je Maui doživio 386% povećanje provjera dostupnosti. Uspjeh serije imao je šire učinke na turizam u tim regijama, potičući više posjetitelja da istražuju destinacije. Sada, dok se treća sezona odvija, turistički operateri Koh Samuija nadaju se sličnom ishodu.

Tajlandska turistička industrija, koja je bila duboko pogođena pandemijom COVID-19, pokazuje znakove oporavka. U 2019. taj je sektor doprinio 19.1% BDP-u zemlje. Dok je pandemija uzrokovala nagli pad, vratio se na 13.3% BDP-a do 2023., a očekuje se da će dosegnuti 23.4% do 2033. Turistička uprava Tajlanda ima za cilj postići rekordnih 40 milijuna međunarodnih posjetitelja 2025., u odnosu na 35 milijuna 2024.

Koh Samui, koji je 3.5. imao 2023 milijuna posjetitelja, imao je koristi od ovog oporavka. Otok, s oko 70,000 stanovnika, doživio je porast zračnog prometa i novih poslova, poput restorana i barova. Poboljšanja u prijevozu, kao što je uvođenje Grab ride-hailing, posjetiteljima su olakšala navigaciju otokom.

Dok je Four Seasons Resort Koh Samui bio primarna lokacija snimanja, drugi hoteli u regiji, uključujući one u Phuketu, također su bili domaćini dijelova produkcije. Prisutnost serije već je stvorila značajan porast interesa, a Expedia je izvijestila o porastu pretraživanja letova za Koh Samui od 30% od objave mjesta snimanja serije.

Međutim, Koh Samui se suočava s nekim logističkim izazovima koji bi mogli ograničiti njegov neposredni rast. Zračna luka na otoku, koja je u privatnom vlasništvu Bangkok Airwaysa, ima ograničene međunarodne veze, što zahtijeva duga presjedanja u gradovima poput Singapura ili Bangkoka. To, zajedno sa stalnim napetostima između vlasti zračne luke i lokalne zajednice oko problema s bukom, predstavlja potencijalnu prepreku rastu masovnog turizma. Unatoč ovim problemima, Koh Samui je poznat po svom mirnom okruženju, privlačeći obitelji, parove i grupe za poticajna putovanja koji traže mirniji i privatniji bijeg.

Utjecaj pop kulture na turizam je dobro utvrđen. Filmovi kao što su Plaža i Gospodar prstenova, kao i TV emisije poput Emily u Parizu i Bridgerton, odveli su posjetitelje na kultna mjesta. Slično tome, očekuje se da će pojavljivanje Koh Samuija u Bijelom lotosu povećati njegovu privlačnost za međunarodne turiste, nastavljajući trend turizma usmjerenog na zabavu.

Resort Four Seasons iskoristio je ovu pažnju nudeći ekskluzivna iskustva na temu Bijelog lotosa, uključujući bar na plaži po uzoru na onaj iz serije i posebne koktele. Buduće ture koje će pokazati lokacije snimanja također su u pripremi, što dodatno povezuje otok s uspjehom serije.

Ipak, porast turizma također bi mogao opteretiti infrastrukturu Koh Samuija. Otok već uvozi značajan dio svoje vode, a lokalni su resursi pod pritiskom kako turizam raste. Gospodarenje otpadom postalo je problem, a mnoga područja otoka bore se s povećanjem količine smeća koje stvaraju i stanovnici i posjetitelji. Osiguravanje održivog rasta ključna je briga, a stručnjaci upozoravaju da bi daljnji razvoj bez odgovarajućeg planiranja mogao oštetiti okoliš otoka i lokalnu zajednicu.

Budućnost Koh Samuija kao turističkog središta ovisi o njegovoj sposobnosti da uravnoteži rast i održivost. Dok će priljev posjetitelja potaknut Bijelim lotosom vjerojatno potaknuti lokalno gospodarstvo, ključno je i za vladu i za turističku industriju da daju prioritet dugoročnom zdravlju okoliša uz neposredne gospodarske koristi. Očekuje se da će se utjecaj sajma na otočku turističku industriju osjećati godinama koje dolaze, ali bit će potrebno pažljivo planiranje kako bi se održao šarm i privlačnost Koh Samuija.

Dijeli:

Pretplatite se na naše biltene

Povezivati ​​se Pošta

Komentari:

Ostavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *

Odaberite svoj jezik

PARTNERI

na-TTW

Pretplatite se na naše biltene

Želim primati novosti o putovanjima i poslovnim događajima od Travel And Tour World. pročitao sam Travel And Tour World'sObavijest o privatnosti.